Sprzedaż nawozów
Ogólna zasada: Miło, jeśli odpowiesz na każde pytanie, ale jeśli nie wiesz jak odpowiedzieć – nie ma takiego obowiązku.
Okienka służą do wpisania własnym tekstem dodatkowych informacji, którymi chcesz się podzielić z innymi.
Pytania oceniające
Prosta sprawa – piszesz jak czujesz się traktowany przez firmę. Czy jesteś mile widziany na zasadzie „klient – nasz pan” czy może przeciwnie: „klient – nasz wróg”. Czy sprzedawca/przedstawiciel handlowy dba o Ciebie: informuje o upustach cenowych, o dostępności nawozu o którym kiedyś rozmawialiście, czy ułatwia Ci zakup poprzez dopasowanie daty dostawy albo rozmiaru opakowań do Twoich potrzeb?
Sprzedawca/handlowiec ma najnowsze wiadomości co do asortymentu dostępnych aktualnie nawozów. Ma również wiedzę o właściwościach konkretnych nawozów. Czy uwzględnia pod jakie uprawy i na jakich glebach chcesz zastosować nawożenie? Czy oferuje Ci nawozy odpowiednie do Twoich potrzeb?
Czasem jest tak, że potrzebujesz dostawy na „już”, na szybko. Każda godzina się liczy. Są firmy, które rano zamówiony nawóz potrafią przywieźć jeszcze tego samego dnia. Innym zajmuje to dwa, trzy dni, nieraz jeszcze dłużej. Istotna jest też szybkość realizacji zamówionego, w danym momencie brakującego w sklepie towaru.
Wiadomo, bardzo ważna rzecz, szczególnie ze względu na ceny jak i ilości kupowanych towarów. Każda, nawet niewielka obniżka na cenie robi różnicę. Czy firma jest w tym względzie konkurencyjna, czy stosuje upusty, promocje?
W „okienku” możesz własnymi słowami skomentować ocenianą firmę.
Pytania informacyjne
Po prostu zaznaczasz odpowiedzi zgodnie ze swoją wiedzą.
Zaznaczasz te rodzaje, o których masz wiedzę.
Po kliknięciu w znak „^” wyświetlają się odpowiedzi: mały, średni, duży. To są pojęcia względne. Zaznaczasz odpowiedź, która najbardziej pokrywa się z Twoim subiektywnym odczuciem.
Tutaj zaznaczasz odpowiedzi zgodnie z tym, w jakich opakowaniach firma sprzedaje nawozy.
Kierujesz się swoją wiedzą, tym co widzisz na placu. Jeśli masz częsty kontakt z firmą, to jesteś w stanie określić czy nawozami z zagranicy handluje na co dzień czy tylko w wyjątkowych sytuacjach.
Jeśli firma od zawsze dowozi Ci towar w podwórze, to nawet jeśli w rzeczywistości można od niej nawozy kupić również bezpośrednio w siedzibie przedsiębiorstwa, to możesz o tym nie wiedzieć. Ty zaznaczasz tę opcję, którą znasz z własnego doświadczenia czyli w tym wypadku „dowóz w podwórze”. Jeśli kupujesz nawóz w firmie znalezionej w internecie, nie znasz osobiście człowieka, z którym rozmawiasz przez telefon, bądź zamawiasz towar przez stronę internetową to zaznaczasz „sprzedaż internetowa”. Nie przejmuj się, że być może firma prowadzi również sprzedaż bezpośrednio na swoim placu – rolnicy, którzy mieszkają bliżej niej, na pewno zaznaczą taką opcję.
Płatność bieżąca to każdy rodzaj płatności realizowany praktycznie od razu przy / po zakupie: gotówką, kartą czy przelewem w ciągu max 3 dni. Jeśli sprzedawca daje Ci termin dłuższy – zaznaczasz którąś z pozostałych odpowiedzi. Jeśli zdarzało Ci się płacić w dwóch lub trzech wyszczególnionych terminach lub po prostu wiesz, że taka możliwość istnieje, zaznaczasz konkretne odpowiedzi.
Zaznaczasz te opcje, z którymi spotkałeś się podczas współpracy z firmą.
Być może wiesz konkretnie z jakimi gospodarstwami współpracuje dana firma. Ale może nie masz takiej wiedzy. Wystarczy, że zaznaczysz odpowiedź patrząc przez pryzmat własnego gospodarstwa.
Mały, duży – pojęcie względne. Zaznaczasz zgodnie ze swoim odczuciem i wiedzą o tym jak duże są inne firmy z tej branży w Twojej okolicy.
Te „okienko” służy wpisaniu kilku słów odnoszących się do kwestii poruszanych w dziale „Pytania informacyjne”.