Sprzedaż części

Ogólna zasada: Miło, jeśli odpowiesz na każde pytanie, ale jeśli nie wiesz jak odpowiedzieć – nie ma takiego obowiązku.

Komentarze służą do wpisania własnym tekstem dodatkowych informacji, którymi chcesz podzielić się z innymi.

 

Pytania oceniające

  1. Stosunek do klienta

Prosta sprawa – piszesz jak czujesz się traktowany przez sprzedawcę. Czy jesteś mile widziany na zasadzie „klient – nasz pan” czy może przeciwnie: „klient – nasz wróg.

 

  1. Wiedza i pomoc w doborze poszukiwanej części

Jeśli znasz się na mechanice to idąc do sklepu wiesz konkretnie czego chcesz. Ale jeśli po prostu jesteś rolnikiem, który zna się na swoim fachu a niekoniecznie dokładnie zna budowę maszyn, coraz bardziej zresztą skomplikowanych, to pomoc ze strony sprzedawcy jest nieoceniona. Czy ma on wiedzę o budowie maszyn? Czy nawet jeśli mechanik wysłał Cię do sklepu a Ty nie bardzo orientujesz się co właściwie powinieneś kupić, sprzedawca podpowie i znajdzie właściwą część? Czy orientuje się co ma na półkach? Czy w ogóle chce mu się Ci pomóc?

 

  1. Cena części

Pewnie gdy kupujesz coś taniego nie zastanawiasz się ile kosztuje w innym sklepie. Ale kiedy część kosztuje większe pieniądze prawdopodobnie sprawdzisz cenę co najmniej w dwóch sklepach i już będziesz wiedział gdzie jest drożej a gdzie taniej.

 

  1. Szybkość realizacji zamówionych części.

Tutaj oceniasz jak szybko zamówiona część jest do odebrania w sklepie. Ale zauważ, że to nie tylko kwestia transportu, przesyłki paczki. Ważne jest też, czy sprzedawca od razu złożył zamówienie czy tylko obiecał, że tak zrobi ale zamówił część dopiero następnego dnia. Czy w obiecanym terminie części dalej nie było, bo jak się okazało, sprzedawca zapomniał zamówić albo nie miał czasu.

 

  1. Komentarz

W „okienku” możesz własnymi słowami skomentować ocenianą firmę.

 

Pytania informacyjne

  1. Wielkość sklepu

Wiadomo, to czy sklep jest mały czy duży to rzecz subiektywna. Ale jakby nie było, Twoja ocena jest z definicji subiektywna, więc się nie przejmuj tylko napisz jakiej wielkości jest oceniany sklep w porównaniu z innymi, w których robisz zakupy. W tym pytaniu skupiasz się na gabarytach, powierzchni sklepu ale też na liczbie personelu – czy to jakiś większy biznes czy jednoosobowa działalność.

 

  1. Różnorodność części w sklepie.

Oceniasz, czy w sklepie można zrobić zakupy do większości maszyn czy wybór jest ograniczony pod jakimś względem, na przykład do maszyn krajowej produkcji.

 

  1. Przeznaczenie części

Informujesz czy sklep prowadzi sprzedaż części do prostszych technologicznie maszyn czy raczej nastawiony jest na obsługę użytkowników nowoczesnych sprzętów. A może specjalizuje się w sprzedaży części do systemów informatycznych montowanych w maszynach?

 

  1. Asortyment sklepu

Zaznaczasz to wszystko co dostrzegasz w sklepie. Warto szczególnie poinformować innych o sklepie, który oprócz zazwyczaj spotykanego asortymentu  oferuje również akcesoria do hodowli zwierząt.

  1. Komentarz

Te „okienko” służy wpisaniu kilku słów odnoszących się do kwestii poruszanych w dziale „Pytania informacyjne”.